donderdag, 3 oktober 2019
20:30

Engeland is meer dan Londen alleen. Eens je de grootstad verlaat, opent zich een wijds landschap dat glooit van de ene helling naar de andere. Heggen, hagen en stenen walletjes brengen lijnen aan en wilde bloemen zorgen voor kleur. Alles ligt erbij alsof de tijd heeft stilgestaan. 

Geen wonder dus dat zoveel Engelse componisten zijn bezweken voor de lokroep van deze idyllische schoonheid. Het leverde een intens en poëtisch repertoire op, en vooral: een muziek die echt anders klinkt dan die van het Europese vasteland. ‘Splendid isolation’ op zijn allerbest dus.

Programma

Benjamin Britten: Six Metamorphoses after Ovid (selectie)

Ralph Vaughan Williams: On Wenlock Edge 

Jonathan Dove: The End

Felix White: The Nymph’s Complaint for the Death of her Fawn

Peter Warlock: The Curlew

INLEIDING

David Burn, 20:30

CONCERT VAN DE STAD LEUVEN

Uitvoerders

Oxalys

De musici van Oxalys zijn al meer dan 25 jaar experten in de uitvoering van de muziek uit de late 19e en vroege 20e eeuw. Met dit Engelse concert steken ze weer enkele nieuwe parels aan hun kroon. Stuk voor stuk brengen ze werken waarvan je je na de eerste beluistering al afvraagt waarom ze niet veel bekender zijn.

Website Oxalys

Yves Saelens

De gelauwerde Belgische tenor Yves Saelens bewees zich doorheen de jaren in zowel kleine als grote bezettingen. In 2017 bracht hij op Festival 20·21 in de kamermuziekversie van Debussy’s Pelléas et Mélisande de mannelijke hoofdrol met minimale scenische omkadering verfijnd en ongekunsteld tot leven. Ook in dit programma zal zijn lichte, warme interpretatie het Engelse impressionistische kleurenpalet over heel de scène uitspreiden.

Website Yves Saelens

Programmaboekje

De klacht van de Nimf

Grote Aula Maria Theresia College

Sint-Michielsstraat 6 (Ingang Hogeschoolplein)
3000 3000 Leuven

Bereken je route

Parking

H. Hartkliniek, Naamsestraat 102c
Ladeuze, Ladeuzeplein 20

De lijn

Lijnen 1 en 2
Halte Sint-Michielskerk

Geraak je niet op tijd?

Laatkomers kunnen niet binnengelaten worden. Tijdens de concerten zijn de zaaldeuren langs buiten gesloten.

U kunt ook niet terug binnen mocht u tijdens de voor-stelling de zaal even willen verlaten.