zaterdag, 19 oktober 2019
14:00

Mayke Nas – tot vorig jaar nog componist des vaderlands bij onze Noorderburen – en kunstenaar Teun Hocks delen een feeling voor het kwetsbare en het absurde van het alledaagse. Hun Arsenaal der ongeleefde dingen, dat hier in wereldcreatie gaat, belooft een tragikomische muziektheatervoorstelling te worden. De musici van Nieuw Amsterdams Peil dromen alvast van “scènes waarin met onnozele overmoed tegen de klippen op dromen nagejaagd blijven worden”.

Programma

Mayke Nas: Het arsenaal der ongeleefde dingen (creatie)

Copresentatie November Music, Muziekgebouw aan 't IJ

Componisten

Mayke Nas

Mayke Nas studeerde piano en compositie, en schreef diverse opdrachtwerken voor ensembles als Ensemble Modern, Slagwerk Den Haag en Neue Vocalsolisten Stuttgart. Nas begaat graag ongebaande paden. Zo blies ze in 2006 het concept van publieksparticipatie nieuw leven in met het fluxus-geïntpireerde stuk Anyone can do it, voor zes onvoorbereide spelers, verkende ze in 2011 de ingewanden van de piano met Douze Mains en toverde ze Ralph Van Raat in 2014 om tot een marionettenspeler achter de piano in Behind the Scenes IV: El Angel Exterminador. Van 2016 tot en met 2018 droeg zij de titel Componist des Vaderlands.

Website Mayke Nas

Uitvoerders

Nieuw Amsterdams Peil

Het Nieuw Amsterdams Peil (NAP) werd in 2005 opgericht door violiste Heleen Hulst en pianist Gerard Bouwhuis. Als collectief richten zij zich op het spelen van een breed kamermuziek- en muziektheaterrepertoire in een flexibele bezetting. Hun focus ligt hierbij op de muziek van nu. De musici voelen zich eerder een ‘band’ dan een ensemble: weinig hiërarchie en veel eigen inbreng van iedere speler en spelen zonder dirigent zorgen voor een grote alertheid, vrijheid en verhoogde concentratie.

Website Nieuw Amsterdams Peil

STUK

Naamsestraat 96
3000 3000 Leuven

Bereken je route

Parking

H. Hartkliniek, Naamsestraat 102c

De lijn

Lijnen 1 en 2
Halte H. Hartkliniek

Geraak je niet op tijd?

Laatkomers kunnen niet binnengelaten worden. Tijdens de concerten zijn de zaaldeuren langs buiten gesloten.

U kunt ook niet terug binnen mocht u tijdens de voor-stelling de zaal even willen verlaten.